Nie dajmy się zwariować…!

Zbliża się koniec roku, czas podsumowań, planów na przyszłość, zarówno tych prywatnych jak i zawodowych. To dobry moment na głębszą refleksję, do której mnie skłonił  ostatnio pewien telefon…

 

 

 

 

 

 

Ale zacznijmy od początku… Środa rano, kolejny zajęty dzień w pracy, “gaszenie pożarów”, odpisywanie na maile, kilka spotkań, a między tym wszystkim krótki telefon dostawcy usług HR. Odbieram lekko zniecierpliwiona, nie mam czasu na kolejną rozmowę, w której ktoś zapewne zaproponuje mi usługi rekrutacyjne firmy X, lub szkoleniowe firmy Y. Po drugiej stronie miły głos Pana z firmy Z oferujący możliwość wykupienia płatnego audytu, który zbada  w jaki sposób biuro, w którym pracujemy wspiera wartości naszej firmy. Pan dodatkowo oferuje też płatne badanie dobrostanu naszych pracowników, wszystko to opatrzone rekomendacją narzędzi czy rozwiązań, które dodatkowo odpłatnie pomoże nam wdrożyć firma Z…

 

Piłkarzyki łatwiej kupić niż szacunek

 

Drodzy HRowcy, Managerowie, Dyrektorzy firm proszę nie dajmy się zwariować tej samonakręcającej się spirali tworzenia i spełniania kolejnych pomysłów mających spowodować, że pracownicy będą chcieli znaleźć zatrudnienie właśnie u nas.Wartości takie jak szacunek, uczciwość, zaufanie, wspieranie rozwoju, indywidualne podejście do pracownika, tzw. ludzka twarz pracodawcy w miejscu pracy są stokroć ważniejsze dla naszych pracowników, niż kolejny znakomity nawet chillout zone z fotelami do masażu, piłkarzykami, strefą SPA z saunami czy salami fitness dla pracowników.

 

Według raportu Mercer Global Trends 2017, 47% pracowników oczekuje uczciwego, konkurencyjnego wynagrodzenia, możliwości rozwoju, pracy z liderami, którzy roztaczają przed nimi wizję przyszłości. W tym samym badaniu, zapytani z kolei o benefity, które byłyby dla nich najbardziej atrakcyjne w pierwszej kolejności, wskazują na elastyczne opcje pracy, możliwość korzystania z pracy zdalnej, 4-dniowy tydzień pracy, możliwości otrzymania dodatkowych dni wolnych, dofinansowania do wypoczynku czyli większą możliwość pogodzenia pracy zawodowej z życiem prywatnym.

 

Wartości jako najcenniejszy benefit

 

Zamiast prześcigać się w kolejnych najwymyślniejszych benefitach, sondując na bieżąco konkurencję, skierujmy nasze wysiłki tam, gdzie to najbardziej istotne  – zadbajmy o pożądane, wyżej wymienione wartości.  Zastanówmy się, co jest naszym employer value proposition (EVP), co powoduje, że nasza organizacja wyróżnia się na tle innych. To kultura organizacyjna naszej firmy sprawia, że pracownicy wstają kolejnego dnia rano do pracy bez bólu brzucha spowodowanego niechęcią do tego miejsca. Uczciwość, szacunek z jakimi traktujemy ich na co dzień, objawiają się na wiele sposobów.

 

9 pytań na nowy rok zamiast zakupu audytu

  • Czy oferujemy uczciwe rynkowe wynagrodzenia?
  • Czy stosujemy indywidualne podejście do pracownika?
  • Czy nasi pracownicy otrzymują informację zwrotną mającą na celu poprawę ich wyników?
  • Czy skutecznie rozwijamy indywidualne talenty naszych pracowników?
  • Czy znajdujemy czas na sprawy, z jakimi do nas przychodzą pomimo tego jak bardzo zajęci jesteśmy?
  • Czy celebrujemy ich ważne momenty nie tylko zawodowe, ale i prywatne (bo przecież praca to nie wszystko!)?
  • Czy poważnie traktujemy informację zwrotną, którą nam przekazują pracownicy poprzez chociażby badania satysfakcji?
  • Czy dajemy im realny wpływ na poprawę procesów, z którymi na co dzień pracują?
  • Czy mogą wspólnie z nami tworzyć swoje miejsce pracy?

Mój tekst nie ma celu zanegowania rozwiązań, które mogą spowodować, że nasze miejsca pracy będą jeszcze lepsze. Moim marzeniem jest skłonienie nas do refleksji nad tym, czy naprawdę zadbaliśmy o podstawy, czy wyznaczamy standardy powodujące, że tworzymy organizacje, z których nie będzie chciało się odchodzić, ba! będzie chciało się wrócić nawet jeśli się odejdzie…

Katarzyna Bogdanowicz

Autor: Katarzyna Bogdanowicz

0 komentarzy

Może Cię zainteresować

Program High Potential, czyli jak odkryć talent i go rozwinąć. 

Program High Potential, czyli jak odkryć talent i go rozwinąć. 

Wyobraźcie sobie sytuację, w której w najbardziej gorącym biznesowo okresie firma traci trzech kluczowych ekspertów. Głównego kontrolera finansowego, który odpowiadał za budżet firmy, regionalnego kierownika sprzedaży - z najlepszymi wynikami sprzedaży w Polsce, który...

Odwiedź nas

Zaglądajcie na nasze kanały społecznościowe, gdzie znajdziecie
wszystkie najnowsze informacje o HRI i nasze publikacje.

Facebook

YouTube

LinkedIn

Share This