Blog

15
Lip

Blaski i cienie w roli HR BP

Napisane przez | · | Blog | Brak komentarzy do Blaski i cienie w roli HR BP

Truizmem powinno być stwierdzenie, że jednym z kluczowych zadań działów HR jest ścisła współpraca z zarządem i managerami jednostek biznesowych. Inicjowanie zmian, wspieranie merytoryczne, a przede wszystkim strategiczne to podstawowe wyzwania HR jako skutecznego partnera dla biznesu.  

Czytaj dalej
28
Cze

Jak budować reputację firmy w trakcie procesu rekrutacji

Napisane przez | · · | Blog | Brak komentarzy do Jak budować reputację firmy w trakcie procesu rekrutacji

Dużo mówi się ostatnio o tym, żeby wizerunek pracodawcy budować w sposób spójny, przemyślany, wynikający z dobrze określonego EVP (Employee Value Proposition). Nie każdy jednak pamięta, że budowa tego wizerunku zaczyna się od kuchni… a dokładniej już od recepcji.    

Czytaj dalej
19
Cze

Jak informacja buduje firmę?

Napisane przez | · · | Blog | Brak komentarzy do Jak informacja buduje firmę?

Nie sposób przecenić dobrej komunikacji w funkcjonowaniu przedsiębiorstwa. Rzetelna i jasna informacja dostarczona pracownikom na czas jest jedną z determinant kultury organizacyjnej i przewagi konkurencyjnej. Przesada? Nadinterpretacja? Na pewno nie!

Czytaj dalej
05
Cze

Program mentoringowy HRI Mentors

Napisane przez | · · | Blog | Brak komentarzy do Program mentoringowy HRI Mentors

Jako że w czerwcu rusza rekrutacja do drugiej edycji programu mentoringowego HRI Mentors w ramach think tanku HR Influencers, a jesteśmy też świeżo po Kongresie Mentoringu, przyszedł czas na refleksję na temat tego, czym w ogóle jest mentoring. I oczywiście można by pokusić się o długie rozprawy naukowe w tym temacie i serię badań jednak […]

Czytaj dalej
18
Maj

Rola HR Business Partnera – potrzeba biznesowa czy trend rynkowy?

Napisane przez | · · | Blog | Brak komentarzy do Rola HR Business Partnera – potrzeba biznesowa czy trend rynkowy?

HR Biznes Partner – kim jest, czym się zajmuje, jakie ma kompetencje? I kluczowe pytanie – jak ta rola wyglądała w przeszłości?

Czytaj dalej
09
Maj

O snuciu employer brandingowej opowieści, czyli ile warta jest Twoja EBowa moneta?

Napisane przez | · · | Blog | 2 komentarze do O snuciu employer brandingowej opowieści, czyli ile warta jest Twoja EBowa moneta?

Dziś pytanie o dwie strony EBowej monety i tym samym o EBowe fundamenty – gdzie i kiedy zaczyna się employer branding? Jak z sukcesem komunikować markę pracodawcy i jaką miarą ten sukces mierzyć?

Czytaj dalej
28
Kwi

Gdy standardowe metody rekrutacji to za mało

Napisane przez | · · | Blog | Brak komentarzy do Gdy standardowe metody rekrutacji to za mało

Warto szukać niestandardowych metod sprostania wyzwaniom rekrutacyjnym. A tandem rekrutacja plus dobry employer branding mogą zdziałać cuda. Co więcej skuteczna akcja marketingu rekrutacyjnego nie zawsze wymaga długich przygotowań i wielkich nakładów finansowych.

Czytaj dalej
12
Kwi

HR przez dziurkę od klucza

Napisane przez | · · | Blog | Brak komentarzy do HR przez dziurkę od klucza

HR Biznes Partnering to jedyna droga i kierunek rozwoju działów personalnych. Taka rola HRu jest ważna dla organizacji, szczególnie takiej, która posiada świadomość, że ludzie są prawdziwym kapitałem i wartością firmy. I nie chodzi tylko o stworzenie stanowisk HR Biznes Partnerów, bo same stanowiska zmiany organizacji nie przyniosą. Chodzi raczej o koncepcję i cel dla […]

Czytaj dalej
29
Mar

O talentach w każdym z nas…

Napisane przez | · | Blog | Brak komentarzy do O talentach w każdym z nas…

Talent – w nomenklaturze zarządzania zasobami ludzkimi – pojęcie ostatnio bardzo modne. Wiele firm konsultingowych buduje na nim ofertę wspierania organizacji w wyławianiu i rozwijaniu „wyjątkowych” pracowników. Talent, rozumiany jako szczególnie uzdolniona jednostka, o wysokim potencjale, perełka, którą najpierw należy wyszukać, a potem zbudować dla niej ścieżkę kariery oraz program wspierający jej rozwój w danej […]

Czytaj dalej
17
Mar

O nie! Performance Management!

Napisane przez | · · | Blog | Brak komentarzy do O nie! Performance Management!

Co najmniej od dwóch lat regularnie otrzymuję od moich kolegów linki do artykułów na temat ocen okresowych/Performance Management, które pojawiają się na rynku. Dzieje się to zwykle w czasie, kiedy przystępujemy do kolejnej edycji przeglądu minionego okresu oraz stawiania celów na najbliższe kilka miesięcy. Takie wiadomości zazwyczaj są okraszone treścią: czy my również możemy wziąć […]

Czytaj dalej