HRInsight odc. 5 (wideo): DON’ts, czyli czego liderzy i HRowcy zdecydowanie nie powinni robić w czasach izolacji i kryzysu.

HRInsight

Małgorzata Górska, HRD, HR Influencer, Bożena Leśniewska, Wiceprezes Zarządu, Orange, Dariusz Tworzydło, profesor UW, ekonomista, PRowiec , byli rozmówcami Joanny Malinowskiej-Parzydło, w piątym już odcinku #HRInsight. Rozmowa o ważnej lekcji, którą powinni, z ostatnich wydarzeń związanych z kryzysem i przymusową izolacją, wyciągnąć liderzy i osoby odpowiedzialne za HR w firmach.

Jak dziś – w czasach kryzysu i przymusowej izolacji związanej z pandemią koronawirus – powinni zachować się liderzy i HRowcy? Temat widziany z rożnych perspektyw: ekonomisty i doradcy PR, osoby zasiadającej w Zarządzie dużej firmy i dyrektora personalnego.

Temat jest naszą odpowiedzią na różne praktyki, które obserwujemy na rynku pracy: zwalnianie przez e -maile, brak szczerych rozmów z pracownikami, sprzeczne komunikaty dot. sytuacji firmy wysyłane na zewnątrz vs. wewnątrz firmy.

Krótkim podsumowaniem rozmowy (do obejrzenia której zachęcamy) niech będzie pytanie, które także padło – w jakie trzy postawy liderów dziś warto zainwestować, czyli jakich liderów potrzebują firmy w czasie kryzysu?

  1. Lider, który mimo zdalnej pracy potrafi budować relacje. Kluczowe w relacji lider-zespół jest słowo zaufanie, a nie da się go zbudować w sposób cyfrowy, patrząc na ludzi tylko na zebraniach, przez szklany ekran.
  2. Lider, który ma zdolność adaptacyjną, który w nietypowych sytuacjach szuka sposobów, rozwiązań a nie powodów do odkładania decyzji “na później”. Ważna jest potrzeba szybkiego myślenia i działania.
  3. Empowerment. Lider powinien kierować zespołem tak, żeby pozwolić ludziom działać także w kryzysowej sytuacji. Ważne jest to, żeby czuli że mają wpływ w swoich obszarach odpowiedzialności mimo, że pracują zdalnie, są w izolacji. 

Czy jakieś punkty byście jeszcze dodali? Jakie są Wasze doświadczenia, na temat tego co teraz dzieje się w firmach, a dziać się nie powinno?