20 stycznia w siedzibie Polskiej Rady Biznesu w Warszawie zebrało się grono Założycieli HR Influencers oraz Partnerzy, przedstawiciele mediów i zaproszeni goście. W ten sposób oficjalnie zainaugurowała swoją działalność społeczność 50 najbardziej wpływowych dyrektorów personalnych, think tank i program mentoringowy dla 100 menedżerów HR o najbardziej obiecującym potencjale rozwojowym.
Think tank społeczności HR, który ma ambitne cele, a przy tym jego działania są wprost aplikowalne w biznesie i budują dobrą reputację branży, jako wartościowego strategicznego partnera kadry zarządzającej. To misja, jaką wraz z Założycielami HR Influencers postawiliśmy sobie, tworząc naszą inicjatywę. Wszyscy mamy około 20-letnie doświadczenie w biznesie i jego ważnej funkcji, jaką jest HR, który nadal nie zawsze umie wykorzystać swoją pozycję i rolę w rozmowach o rozwoju organizacji. Zamiast wspólnie użalać się nad rzeczywistością postanowiliśmy ją zmienić tak, by korzyści przestały być indywidualne czy lokalne – kojarzone z pojedynczymi organizacjami, w których HR Influencerzy działają – ale by miały charakter globalny. Chcemy wyznaczać kierunki rozwoju biznesu, wskazywać scenariusze realizacji strategii biznesowych w oparciu o ludzi, a przy tym dbać o najwyższe standardy zarządzania i dzielić się najlepszymi praktykami. Co ważne, do stołu z nami usiądą nie tylko HR-owcy, ale przede wszystkim liderzy biznesu – ludzie z wizją, doświadczeniem, charyzmą, gotowi by dzielić się wiedzą biznesową. Dziś projekt HR Influencers został zainaugurowany, można zatem powiedzieć, że rekrutacja do grona wpływowych, świadomych i proaktywnych HR-owców właśnie się rozpoczęła – mówiła podczas inauguracji Joanna Malinowska-Parzydło – założycielka i pomysłodawczyni HR Influencers.
Do grona założycieli HR Influencers należą uznani przedstawiciele świata Human Resources, praktycy z wieloletnim doświadczeniem, którzy będą dzielić się wiedzą i doświadczeniami, by zarówno edukować branżę, jak i wyznaczać najwyższe standardy w Human Resources.
W swoim życiu kilkukrotnie podejmowałam świadome wybory związane z budowaniem HR od początku. Życie pokazało, że można budować HR strategiczny, taki faktycznie wspierający lub budujący biznes. Jednak dzięki moim osobistym wyborom potencjał rynku HR nie będzie rósł. Ja osobiście będę zmieniać rzeczywistość mi najbliższą, ale jeśli ma wzrosnąć potencjał nas jako HR-owców, to trzeba to zrobić inaczej. Jako HR Influencer chcę zatem przekazać pałeczkę młodym, którzy wchodzą na rynek. Wśród nich chcę szerzyć wiedzę. – skomentowała swój udział w inicjatywie HR Influencers Małgorzata Bartler z Alior Banku.
Elżbieta Rosiak z Banku Pekao SA dodała Zauważyłam, że świat HR-owy ostatnio podlega gruntownym zmianom. Świat biznesu się zmienił już jakiś czas temu i choć ten proces cały czas trwa, to jednak branża HR pozostawała nieco skostniała i niewrażliwa na otoczenie biznesowe. Mam wrażenie, że HR-owcy nie zauważali tego, co się działo i teraz dopiero zdają się nadganiać. Przyspieszyliśmy, ale nie mamy pojęcia
co jest istotą tego przyspieszenia. To ciekawy i ważny moment dla branży i ja czuję, że mam coś do powiedzenia właśnie teraz. Po to też budujemy tę społeczność, by wspólnie przyjrzeć się temu, co się obecnie dzieje, nazwać i na to odpowiedzieć.
Z kolei Maja Chabińska-Rossakowska związana z DHL zauważyła, że Jeszcze w drugiej połowie lat 90-tych przeprowadzono badania, z których smutnym wnioskiem było to, że kultura polskich organizacji, to kultura folwarku. W 2015 roku Jacek Santorski przywołał aktualne badania na ten temat, z których wynikało, że… niewiele się zmieniło. W kulturze folwarku nikt nie będzie chciał pracować. Mamy oczywiście bardzo dużo przedsiębiorstw, w których to już się zmieniło, jednak gdy spotykam się podczas rekrutacji z kandydatami i słyszę, co ich spotkało w poprzednich organizacjach, to widzę, że jest jeszcze bardzo wiele do zrobienia. Wierzę, że HR Influencers to platforma dzięki, której będziemy się inspirować, wspierać i uczyć po to, by nam wszystkim żyło się lepiej.
W gronie Założycieli HR Influencers jest również Joanna Bilecka (wcześniej związana z Credit Agricole), która podkreśliła, że dla niej istotą think tanku HR Influencers jest grono osób z nim związanych: Gdy zawiązywał się pomysł HR Influencers byłam nim zachwycona, ponieważ właśnie kończyłam swą misję w Credit Agricole i – jak to dziś określiła Joanna – szukałam swojego stada, swojej watahy, z którą będę mogła wspólnie działać dalej. W te grupie są osoby, których wartości podzielam, osoby, z którymi chcę się dzielić, do których mam zaufanie i osoby, z którymi chcę robić coś, by wspierać rozwój naszej branży. To jest nasza misja.
Andrzej Borczyk z Microsoft podkreślił, że mając wieloletnie doświadczenie zawodowe w uznanych organizacjach, przyszedł moment na dzielenie się wiedzą Po 20 latach pracy myśli się: co dalej? Miałem ogromne szczęście pracować w takich organizacjach, z takimi ludźmi, którzy zaprowadzili mnie właśnie tu, gdzie jestem, a gdzie nigdy nie przypuszczałem, że mogę być. I to jest właśnie ważne, by w takim momencie pomyśleć, że skoro wjechałem windą na górę, to ktoś kiedyś mnie do tej windy zaprosił i powiedział, że możemy tą windą razem pojechać. Teraz ja sam bardzo bym chciał zaprosić do windy młodych HR HiPo, byśmy rozmawiali i zastanawiali się, co możemy zrobić, by wspólnie dojechać jeszcze wyżej.
Także Grzegorz Skibiński z Banku Citi Handlowy przyznał, że idea stworzenia platformy kooperacji i wymiany myśli branży Human Resources była mu bliska: Przywiodła mnie tu idea, pomysł dzielenia się wiedzą. Budowania świata HR, ale nie tylko. Przecież on nie funkcjonuje w próżni, jesteśmy w bliskiej relacji z biznesem w związku z tym ta idea budowania i krzewienia wartości jest mi bardzo bliska. Mam nadzieję, że wspólnie będziemy wpływać na biznes, na nasze zarządy krajowe, ale też może będziemy mieli szansę promować nasze wartości jeszcze szerzej. Jestem tu by dobro mogło się szerzyć i budować lepszą rzeczywistość.
Na zakończenie spotkania, Założyciele think tanku podpisali oficjalną „Deklarację HR Influencers” zobowiązując się m.in. do tego, że będą skutecznie rozwijać biznes i nadawać sens pracy, promować zasady etycznego i społecznie odpowiedzialnego zarządzania, upowszechniać najlepsze praktyki zarządzania kapitałem ludzkim, dzielić się swoją wiedzą i doświadczeniem, a także aktywnie działać na rzecz całej branży HR w Polsce.
0 komentarzy