Kilkugodzinne dyskusje, strategiczne założenia, wymiana inspirujących wskazówek, spostrzeżenia i konfrontacje odmiennych doświadczeń i wniosków – to wszystko działo się podczas HRI 1st Quarterly Meeting w gronie HR Influencers oraz zaproszonych gości.
[br]W dn. 8-9 kwietnia 2016 HR Influencers spotkali się na pierwszym z czterech spotkań warsztatowych poświęconych realizacji celów inicjatywy HRI. Gośćmi specjalnymi byli: Mikołaj Woźniak, CEO Volkswagen Bank Polska oraz Edward Stanoch, Partner, European Talent Practice Market Leader, Member of the Management Board of Aon Hewitt Poland. Podczas spotkania miało również miejsce oficjalne dołączenie do grona HR Influencers kolejnych liderów HR: Moniki Pakulskiej (Dyrektor Personalny, White & Case LLP), Agnieszki Józwik (Dyrektor Personalny, Dachser Polska Sp. z o.o.), Krystyny Matysiak (Członek Zarządu, Dyrektor Pionu HR, Link4 Towarzystwo Ubezpieczeń S.A.), Agnieszki Kurek (Learning Leader, Deloitte Central Europe) oraz Krzysztofa Potyrały (Dyrektor Personalny, Intersnack Poland Sp. z o.o).Influencerzy wraz z zaproszonymi przedstawicielami biznesu dyskutowali nad strategiczną rolą HR i polityki personalnej w organizacjach w kontekście jej ustalania, komunikowania i wdrażania począwszy od najwyższych szczebli organizacji – CEO i całego zarządu, przez kadrę menedżerską wyższego i średniego szczebla, po specjalistów. Poruszonych zostało wiele zagadnień nurtujących zarządy, czy samych CEO, ale również tych, które są wyzwaniami dyrektorów personalnych.
- Jak pokazać biznesowi, że strategiczne zarządzanie kapitałem ludzkim to znacznie więcej niż kadry, płace i szkolenia?
- W jaki sposób dostarczać wartość organizacji i jak komunikować efekty?
- Jak rozmawiać z prezesem, aby przekonać go do długofalowych działań w obszarze zarządzania przez wartości?
Nad tymi i innymi pytaniami uczestnicy spotkania debatowali celem wypracowania dokumentu, który ułatwi praktykom HR strategiczne poruszanie się w obszarze komunikacji z zarządem, planowania i wdrażania polityki personalnej oraz samoświadomości i samorozwoju.
[br]Efektem dyskusji, wymiany doświadczeń i wiedzy jest pierwszy HRI White Paper – HR jako Sparring Partner w biznesie. Perspektywa CEO – HR role model, który oddajemy w ręce czytelników. Grono liderów HR oraz przedstawicieli biznesu wypracowało wskazówki, porady oraz praktyczne przykłady, z których warto czerpać, chcąc nadążyć za nieustannie zmieniającymi się warunkami na rynku. [br]W dokumencie znaleźć można m.in. odpowiedzi na pytania:- Jakie role, zdaniem CEO, powinien pełnić strategiczny HRowiec w firmie?
- Jakie kompetencje będą przydatne dla osiągnięcia porozumienia z biznesem?
- Jakich argumentów powinien używać HR w rozmowach z prezesem/zarządem?
- Jakie czynniki wpływają na pozycję szefa HR w oczach CEO?
- Jakie są najpoważniejsze strategiczne wyzwania HR na lata 2016-2018?
Zapraszamy do lektury oraz do dzielenia się spostrzeżeniami i komentarzami.
[br]
0 komentarzy