Strategia HRI 2018 – cele dotyczące branży i biznesu

Posted by | · | Blog | Brak komentarzy do Strategia HRI 2018 – cele dotyczące branży i biznesu

 

Na początku roku odbyło się strategiczne spotkanie think tanku HR Influencers – świetna okazja do podsumowania naszych działań w 2017 roku. A było ich sporo: warsztaty rozwojowe, debaty redakcyjne, program mentoringowy HRI Mentors, nasze warsztaty kejsów, nieformalnie zwane fuckup debates, spotkania z nietuzinkowymi liderami biznesu.

 

Porozmawialiśmy o tym, które z działań przynoszą wartość członkom naszej społeczności, a z których zrezygnujemy bądź przemodelujemy formułę. Dzięki otwartej rozmowie think tank zmienia się, stając się coraz bardziej dojrzałym. Precyzujemy zasady funkcjonowania, politykę compliance, zasady i kryteria rekrutacji, zakres odpowiedzialności Rad HRI i HiPo, ale i samych członków. Cieszymy się, że społeczność HRI jest coraz bardziej rozpoznawana, a nasze kanały social media (blog, profile na Linked.in i Facebook) są czytane i komentowane. Najbardziej zaś cieszą komentarze aplikujących kandydatów do pracy zainteresowanych ofertami firm zatrudniających HR Influencerów,bo to oznacza, że nasze zaangażowanie w HRI obniża koszt rekrutacji, budując wartość marek naszych pracodawców i zaufanie na rynku pracy.

 

Od Human Resources do Human Relations

 

Naszym flagowym eventem był trendCamp, w formule nowej na scenie eventów biznesowych i branżowych. Wysłuchaliśmy ekspertów z obszarów spoza HR, dzielących się refleksjami nt. aktualnych trendów społecznych, technologicznych i biznesowych. W trakcie prac warsztatowych zderzyliśmy dzisiejszą praktykę ze zmianami, które nadchodzą, i które prędzej czy później każdy z naszych biznesów będzie musiał zaadaptować. Jeden z ważnych wniosków, które pomógł nam sformułować Kuba Wygnański z Fundacji Stocznia to rekomendacja, aby zmienić nazwę Human Resources na Human Relations…

 

Przyszłość zaczyna się dziś

 

To motyw trendCamp2018. Noworoczne spotkanie poświęciliśmy w głównej mierze omówieniu działań na 2018 i spojrzeniu w przyszłość z perspektywy strategicznej BIZNES-LUDZIE-WARTOŚCI. Tegoroczne aktywności koncentrujemy na 5 priorytetach i celach. Będzie się działo, więc trzymajcie za nas kciuki, a kto chce, niech się zastanowi, jak się zaangażować!

 

#1.         LUDZIE/WARTOŚCI. Rekrutacja, czyli właściwi ludzie z wartościami

 

Think tank rośnie, dbając by do społeczności dołączały osoby godne zaufania, mające potencjał, doświadczenie, potrzebujące większej przestrzeni do działania, chcące wywierać dobry wpływ, wprowadzać pozytywne zmiany zarówno w swoich organizacjach, jak i w Polsce – takie, dla których HR to nie tylko zawód, ale z jednej strony odpowiedzialność za rozwój biznesu, a z drugiej pasja do ludzi.

 

#2.         BIZNES. Otoczenie społeczno-polityczne i gospodarcze oraz jego wpływ na biznes

 

Członkowie think tanku chcą rozumieć trendy i odpowiadać swoimi działaniami na bieżące wyzwania polityczno – ekonomiczne, wpływające dziś na nasze organizacje. Rozpoczynamy tematyczne debaty biznesowe, podczas których będziemy poruszać najważniejsze aktualne zmiany dotyczące m.in. prawa pracy, zapraszając do dyskusji prezesów i krajowych ekspertów. Interesuje nas rozmowa o biznesowej praktyce, a nie tylko teoretyczne rozważania na temat długoterminowych trendów. W zasadzie uważamy, że część trendów może być przez nas skutecznie modyfikowana, gdyż jako profesjonaliści od zarządzania, reprezentujący znaczący kawałek polskiego biznesu, mamy na nie realny wpływ.

Stawiamy równocześnie na otwarte dzielenie się wiedzą – przed nami warsztaty, podczas których będziemy rozwijali strategiczne kompetencje, pracowali nad budowaniem marki lidera, wymieniali się doświadczeniami oraz dobrymi/ złymi praktykami z obszaru zarządzania.

 

#3.         BIZNES/ LUDZIE. Oferta dla branży HR

 

Naszym celem jest profesjonalizacja branży HR – dlatego też w tym roku otworzymy inicjatywy HRI dla przedstawicieli HR w Polsce. O konkretnych projektach, tych strategicznych i tych bieżących, będziemy informować na blogu, zapraszamy do śledzenia i uczestnictwa.

 

#4.         LUDZIE/ WARTOŚCI. Rozwój programu mentoringowego

 

Program mentoringowy HRI Mentors to nasza „wisienka na torcie”, nagroda dla każdego członka HRI za zaangażowanie we współpracę i otwarte dzielenie się tym, co mamy najlepszego. Unikalna okazja do czerpania z wiedzy i wymiany doświadczeń z praktykami z obszaru szeroko rozumianego HR. W ramach rozwoju programu wprowadzamy w tym roku kolejne moduły. Influencerzy mogą wskazać mentorów z poziomu CEO. Tymczasem HiPos wezmą pod swoje skrzydła najlepszych internal rekruterów na polskim rynku. Wkrótce na blogu informacja o tym, jak będzie przebiegała rekrutacja do programu HR4Rec. Zapraszamy!

 

#5.         WARTOŚCI/BIZNES. Współpraca z organizacjami pozarządowymi (NGO)

 

Piąty priorytet to wątek związany z odpowiedzialnością biznesu w kontekście zarządzania ludźmi. Za nami interesujący panel Influencerów podczas Kongresu Szlachetnej Paczki w Krakowie. Przed nami debata z udziałem NGOs i biznesu, podczas której poszukamy nowych rozwiązań dotyczących dobroczynienia i współpracy z NGOsami, wpływających na jakość i skuteczność zarządzania pracownikami.

 

Energia, której nie można kupić

 

Dla mnie szczególnie ważne jest to, że społeczność think tanku słucha i jest refleksyjna. Co więcej, jesteśmy nastawieni na współpracę i ustawiliśmy sobie wysoko poprzeczkę w kwestii promowania wspólnych wartości. Wymiana doświadczeń zawodowych w gronie autentycznych, otwartych, etycznych i profesjonalnych ludzi to duża przyjemność. Za każdym razem jesteśmy zdumieni jak bardzo potrafimy sobie naładować akumulatory dobrą energią, z którą wracamy do naszych pracodawców i zespołów. Ta energia, profesjonalna otwartość i sposób komunikacji między nami to rzeczy, których nie można kupić.

 

Społeczność i gwiazdki – nie gwiazdy:)

 

Skoro nasza wyjściowo startupowa formuła powoli dojrzewa – obiecaliśmy sobie, aby nie zatracić radości, frajdy i elastycznego podejścia do wspólnego rozwoju. Nieustannie zastanawiamy się jak dbać o zaangażowanie i motywację do działania. W końcu każdy z nas jest nie tylko liderem HR, ale często rodzicem, wykładowcą, mentorem, mentee, społecznikiem i pasjonatem z licznymi zainteresowaniami. Dlatego od tego roku wdrożyliśmy nasz wewnętrzny motywacyjny system gwiazdkowy😊.

 

Zależy nam, aby nadal wspólnie budować społeczność, w której znajdujemy szacunek, wsparcie, przestrzeń do bycia sobą i reprezentowanie wartości, które ważne są w życiu zawodowym i prywatnym. Chcemy też nieustannie dostarczać pozytywnej dawki inspiracji, dzielić się doświadczeniami i zwykłą ludzką mądrością, a równocześnie uczyć na błędach (Nie zawsze swoich! To pierwsze miejsce, w którym miałam możliwość posłuchać doświadczeń kolegów i koleżanek, którzy mieli odwagę do podzielenia się swoimi niepowodzeniami).

 

A Wy – jak sądzicie – co pozwala nam na otwartą rozmowę m.in. o niepowodzeniach? Co jest największym kluczem do budowania profesjonalnej społeczności jako zgranego zespołu? Zapraszam do odpowiedzi w komentarzach – Wasze podpowiedzi mogą okazać się pomocne w budowaniu nie tylko HRowych zespołów w organizacjach.

 

Katarzyna Bogdanowicz

Członek Rady HiPo 2018