zdjecie

Anna Trochim

Strategiczne zaufanie

Think tank biznesowy HR Influencers tradycyjnie rozpoczął rok spotkaniem strategicznym. Jak co roku, mieliśmy przestrzeń na konkretne i szczere rozmowy o tym, z czego jesteśmy dumni dotychczas, a co możemy robić inaczej, by jeszcze lepiej realizować nasze cele. Dyskusje w dużej mierze związane były z wyzwaniami w zarządzaniu ludźmi w 2019. I okazuje się, że choć świat i biznes się zmieniają, fundamenty są niezmienne – a jednym z najważniejszych jest zaufanie.

Stworzenie listy głównych wyzwań w zarządzaniu ludźmi na najbliższy rok stanowiło – oprócz takich zagadnień jak budowanie relacji z liderami biznesu, transfer doświadczeń w środowisku praktyków czy tworzenie standardów zawodowych (HRMaQ) – istotny element naszych rozważań. Pozwoliło nam też nadać kierunek tegorocznego, III już Trend Campu HRI, który odbędzie się 14 czerwca 2019 roku. Na liście wyzwań pojawiły się następujące tematy:

  • Sytuacja na rynku pracy – utrzymujące się niskie bezrobocie i ryzyko odpływu obecnych imigrantów do krajów Europy Zachodniej
  • Zarządzanie różnorodnością – w obliczu coraz częściej współpracujących ze sobą pracowników z różnych generacji, regionów, kultur
  • Rozwijanie pracowników – konieczność wypracowania elastycznego podejścia do ścieżek karier i prawdziwie indywidualnego podejścia do rozwoju każdego pracownika
  • Zarządzanie zmianą w ciągłej zmianie – czyli zwykła codzienność w świecie VUCA
  • Budowanie i utrzymywanie zaangażowania pracowników – jako długotrwały proces, który powinien opierać się na ciągłym dialogu wewnątrz organizacji na różnych poziomach
  • Automatyzacja – czyli zanikanie pewnych ról zawodowych na rzecz sztucznej inteligencji
  • Nowy profil lidera – który wciąż jest skupiony na biznesie i jednocześnie autentyczny, potrafiący budować zaufanie poprzez dawanie swojej uwagi i czasu w kalendarzu

W dyskusjach dominowało jednak … ZAUFANIE

W ramach think tanku HR Influencers mamy przestrzeń na organizowanie debat o wnioskach płynących ze spektakularnych porażek, „tajnych kompletów” o trudnych sytuacjach, z którymi się mierzymy, jesteśmy członkami zamkniętej grupy w mediach społecznościowych, gdzie wymieniamy się na co dzień praktyczną wiedzą – a to wszystko jest możliwe jedynie dzięki temu, że w ramach naszych wartości zakontraktowaliśmy sobie ZAUFANIE.

Nie zdziwiło nas tym samym, że w trakcie strategicznych dyskusji o noworocznych wyzwaniach – słowo ZAUFANIE wybrzmiało dobitnie jako wskaźnik silnej marki pracodawcy, miara skuteczności liderów i klasy profesjonalistów w działach HR. Wszyscy w zasadzie wiemy, że dotrzymana obietnica, wiarygodność, autentyczność, które budują wysoki poziom zaufania, przekładają się na dobre doświadczenia naszych kandydatów i pracowników w relacji z nami. Chcemy należeć do tych, którzy nie tylko wiedzą, ale i praktykują.

A co Ty wiesz o zaufaniu? 🙂 Jesteś na co dzień liderem, który buduje czy rujnuje zaufanie? Jak myślisz, co mówią o Tobie Twoi pracownicy, kiedy wychodzisz z pokoju? I czy to samo będą chcieli powtórzyć w Twojej obecności?

Podziel się z nami doświadczeniem, co pozwoliło Ci budować zaufanie, albo co sprawiło, że ufałeś swojemu liderowi. To mogą być drobne rzeczy, które budują kapitał zaufania do człowieka.